Неділя, 29.03.2020, 11:44


Ви увійшли як    Гість   |  Вітаю Вас Гість  |   RSS

Головна  |  Мій профіль  |  Реєстрація  |  Вихід  |  Вхід


Меню сайту
Наше опитування
Оцініть мій сайт
Всього відповідей: 574
Статистика

Онлайн всього: 1
Гостей: 1
Користувачів: 0
Форма входу

Вы можете встановити кнопку персонального сайту Ігоря Миколайовича Окуленка в себе на сайті:

 Сайт Ігоря Миколайовича Окуленка


Наші партнери
Радіо «Місто над Бугом» - on line новини: www.radio-mb.com.ua





Календар свят і подій. Листівки, вітання та побажання
Головна » 2012 » Лютий » 19 » Протилежні Ухвали колегій суддів Київського Апеляційного адміністративного суду з однотипних питань вражають різними підходами!
19:59
Протилежні Ухвали колегій суддів Київського Апеляційного адміністративного суду з однотипних питань вражають різними підходами!
Вашій увазі пропонуються три Ухвали колегії суддів Київського апеляційного адміністративного суду з питань перерахунку пенсії особам, звільненим з військової служби у звязку з підвищенням розміру премії діючим військовослужбовцям Збройних Сил України.
Перша Ухвала задовольнила позовні вимоги військового пенсіонера. А решта - дві Ухвали прийнятті з точністю до навпаки. В кожній Ухвалі є посилання на реєстр судових рішень, де можна переглянути самі рішення.
Це свідчить, мабуть про наступне,-
1. Судді на сьогодні не є по суті незалежними;
2. В судочинстві України відсутня така правова норма, як прецедентне право.
3. Судді відверто бояться приймати Постанови та Ухвали на користь пенсіонерів.

ПОЗИТИВНА УХВАЛА:
КИЇВСЬКИЙ АПЕЛЯЦІЙНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД
 
  http://reyestr.court.gov.ua/Review/20868066
 
Справа: №   2а-1154/11          
Головуючий у 1-й інстанції:     Ступак О.В.        
 
Суддя-доповідач:  Файдюк В.В. 
 
 
У Х В А Л А
 
Іменем України
 
"20" грудня 2011 р.                                                                                                                    
                                                                                  м. Київ 
 
              
 
            Колегія суддів Київського апеляційного адміністративного суду у складі: 
 
        
 
головуючого судді: Файдюка В.В., 
 
суддів: Маслія В.І., Чаку Є.В., 
 
 розглянувши у порядку письмового провадження апеляційну скаргу Головного управління Пенсійного фонду України м. Києві 
на постанову Деснянського районного суду м. Києва від 04 березня 2011 року по справі за позовом ОСОБА_2 до Головного
управління Пенсійного фонду України м. Києві про визнання дій неправомірними, зобов’язання вчинити дії,-                                  
 
                                                            В С Т А Н О В И Л А: 
 
  ОСОБА_2 звернувся до Деснянського районного суду м.  Києва із позовом до Головного управління Пенсійного фонду України м. Києві 
про визнання дій неправомірними та зобов’язання Головного управління Пенсійного фонду України в Чернігівській області
провести перерахунок призначеної пенсії в зв’язку із підвищенням грошового забезпечення відповідної категорії військовослужбовців.
 
Постановою Деснянського районного суду м. Києва від 31 березня 2011 року позовні вимоги задоволено: визнано відмову Головного 
управління Пенсійного фонду України в м. Києві щодо відмови в перерахунку пенсії позивачу неправомірною; зобов'язано
Головне управління Пенсійного фонду України в м. Києві здійснити перерахунок пенсії з 1 листопада 2010 року з
урахуванням премій військовослужбовцям  згідно з Наказом Міністра оборони України від 05 листопада 2010 року № 576 та
виплатити недоплачені суми.
 
Не погоджуючись з прийнятим рішенням, відповідач по справі подав апеляційну скаргу, в якій просив скасувати постанову 
Деснянського районного суду м. Києва від 04 березня 2011 року та прийняти нове рішення, яким в задоволенні позовних
вимог відмовити.
 
Відповідно до п.2 ч.1 ст. 197 КАС України, суд апеляційної інстанції може розглянути справу в порядку письмового 
провадження за наявними у справі матеріалами, якщо справу може бути вирішено на основі наявних в ній доказів, у разі
неприбуття жодної з осіб, які беруть участь у справі, у судове засідання
 
Дослідивши матеріали справи та доводи апеляційної скарги, колегія суддів вважає, що апеляційна скарга задоволенню не 
підлягає з наступних підстав.
 
Відповідно до ч. 1 ст. 2 КАС України завданням адміністративного судочинства є захист прав, свобод та інтересів 
фізичних осіб, прав та інтересів юридичних осіб у сфері публічно-правових відносин від порушень з боку органів
державної влади, органів місцевого самоврядування, їхніх посадових і службових осіб, інших суб’єктів при здійсненні
ними владних управлінських функцій на основі законодавства, в тому числі на виконання делегованих повноважень.
 
Відповідно до ч. 2 ст. 19 Конституції України органи державної влади та органи місцевого самоврядування, їх посадові 
особи зобов’язані діяти лише на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та Законами
України.
 
Судом першої інстанції встановлено, що позивач є пенсіонером Міністерства оборони України, перебуває на обліку в 
Головному управлінні Пенсійного фонду України м. Києві та отримує пенсію у відповідності до положень Закону.
 
Позивач звернувся до відповідача з заявою про перерахунок пенсії зі зміною грошового забезпечення для відповідних 
категорій військовослужбовців.
 
Проте, 14.01.2011, відповідач своїм листом № 989/12/Б-27 відмовив у задоволенні заяви, мотивуючи тим, що перерахунок 
пенсії не представляється можливим, оскільки Кабінетом Міністрів України не було прийнято рішення про зміну розміру
грошового забезпечення військовослужбовцям, а на підставі тільки наказів Міністра оборони України  таке перерахування
не здійснюється.
 
Відповідно до ч. 3 ст. 63 Закону України "Про пенсійне забезпечення осіб, звільнених з військової служби, та деяких 
інших осіб” усі призначені за цим Законом пенсії підлягають перерахунку у зв’язку зі зміною розміру хоча б одного з
видів грошового забезпечення відповідних категорій військовослужбовців, осіб, які мають право на пенсію за цим Законом,
або у зв’язку із введенням для зазначених категорій осіб нових щомісячних додаткових видів грошового забезпечення
(надбавок, доплат, підвищень) та премій у розмірах, встановлених законодавством.
 
У відповідності до п. 2 Постанови Кабінету Міністрів України "Про упорядкування структури та умов грошового забезпечення 
військовослужбовців, осіб рядового і начальницького складу та деяких інших осіб”№1294 від 07.11.2007 року, виплата
грошового забезпечення військовослужбовцям, особам рядового і начальницького складу здійснюється в порядку, що затверджується
Міністерством оборони.
 
Наказом Міністра оборони України від 22 липня 2010 року № 380 у п. 9 було встановлено, що витрати на грошове забезпечення 
військовослужбовців здійснюється в межах виділених асигнувань та, починаючи з 01 травня 2010 року, таким чином щомісячне
грошове забезпечення з розрахунку:
 
основні види грошового забезпечення (оклад за військовим званням, посадовий оклад, надбавка за вислугу років); 
 
надбавка за виконання особливо важливих завдань під час проходження служби в розмірі 50% посадового окладу з урахуванням 
окладу за військове звання та надбавки за вислугу років;
 
премія військовослужбовцям, які проходять службу в частинах та підрозділах Об'єднаних сил швидкого реагування у 2010 
році, ~ 35% відсотків посадового окладу; особам рядового, сержантського та старшинського складу - 35% посадового окладу;
військовослужбовцям, які проходять службу в територіальних контрольно-ревізійних управліннях, ~ 35% посадового окладу,
іншим військовослужбовцям - 10% посадового окладу;
 
одноразові додаткові види грошового забезпечення. 
 
У листі Міністерства юстиції України вказано, що вищенаведений наказ видано на виконання Закону України «Про державний 
бюджет України на 2010 рік», доручення Кабінету Міністрів України від 07 травня 2010 року № 24710/1/1-10 до цього Закону,
та не підлягає державній реєстрації в Міністерстві юстиції України, оскільки носить оперативно-розпорядчий характер та
спрямований на організацію виконання власного рішення Міністерства оборони України від 11 червня 2008 року № 260, не
містить нових правових норм та є чинним і без державної реєстрації.
 
Наказом Міністра оборони України від 05 листопада 2010 № 576 були внесені зміни до п. 9 Наказу міністра оборони України 
від 22 липня 2010 № 380 "Про бюджетну політику Міністерства оборони України на 2010 рік", а саме: в абзаці першому слова
«та. починаючи з травня 2010 року»—виключено; абзац п'ятий викладено в новій редакції: премія особам рядового, сержантського
та старшинського складу - 70% посадового окладу; науково-педагогічним працівникам та працівникам з числа військовослужбовців
військової кафедри вищих військових навчальних закладів, які мають статус національних, та військових навчальних підрозділів
вищих навчальних закладів, які мають статус національних, —70% посадового окладу, іншим військовослужбовцям -  55
відсотків посадового окладу. Наказ застосовується з 01 листопада 2010 року.
 
Положення внщенавелених наказів Міністра оборони України свідчать про те, що з 01 листопада 2010 року розмір пенсій 
військовослужбовців було збільшено, а отже відбулась зміна розміру одного з видів грошового забезпечення, з яких
обчислювалась пенсія позивача, що у відповідності до ст.. 63 «Про пенсійне забезпечення осіб звільнених з військової
служби, та деяких інших осіб»є підставою для перерахунку раніше призначених пенсій.
 
Відповідно до ч. З ст. 43 Закону України «Про пенсійне забезпечення осіб звільнених з військової служби, та деяких 
інших осіб» пенсії особам, які мають право цим нормативним документом, обчислюються з урахуванням відповідного окладу
посадою, військового та спеціального звання, відсоткової надбавки за вислугу років надбавки за вчене звання і науковий
ступінь, кваліфікацію та умови служби в порядку та розмірах, що визначаються Кабінетом Міністрів України. У Законі
будь-яких обмежень щодо розміру пенсії не встановлювалось. Перерахунок пенсій здійснюється на момент виникнення права
на перерахунок пенсій і провадиться у порядку встановленому Кабінетом Міністрів України у строки, передбачені ч. 2 ст.
51 цього Закону.
 
У відповідності до п. 1 Порядку проведення перерахунку пенсій, призначених відповідно до Закону України "Про пенсійне 
забезпечення осіб, звільнених з військової служби, та деяких інших осіб", затвердженого постановою Кабінету Міністрів
України від 13 лютого 2008 р. N 45, перерахунок раніше призначених відповідно до Закону України «Про пенсійне забезпечення
осіб, звільнених з військової служби, та деяких інших осіб»пенсій проводиться у разі прийняття рішення Кабінетом Міністрів
України про зміну розміру хоча б одного з видів грошового забезпечення для відповідних категорій військовослужбовців,
осіб, які мають право на пенсію Законом (далі - особи), або у зв'язку із введенням для них нових щомісячних додаткових
видів грошового забезпечення (надбавок, доплат, підвищень) та премій розмірах, установлених законодавством.
 
Сторона відповідач посилається на вказаний Порядок, як на підставу для відмови в задоволенні позову, вказуючи на те, 
що рішення Кабінетом Міністр України про підвищення премій військовослужбовцям не приймалось, а отже відсутні підстави
для перерахунку пенсії позивача в зв'язку з прийняттям Міністром оборони наказу про підвищення премій.
 
Така позиція апелянта є необгрунтованою, оскільки у відповідності ч. 2 ст. 19 Конституції України органи державної 
влади, їх посадові та службові осо зобов'язані діяти лише на підставах, в межах повноважень та у спосіб, що передбачені
Конституцією та законами України.
 
Кабінетом Міністрів України дійсно не приймалось рішення про підвищені премій військовослужбовцям, оскільки таке рішення 
і не могло бути прийнято, оскільки Кабінетом Міністрів України на виконання Закону України «Про державні бюджет України
 на 2010 рік»видано доручення від 07 травня 2010 року № 24710/1/1-до цього Закону Міністерству оборони України, на
виконання якого Міністром оборони і було видано Наказ № 380 від 22 липня 2010 року з наступними змінами.
 
У відповідності до ч. 2 ст. 71 КАС України в адміністративних справах про протиправність рішень, дій чи бездіяльності 
суб’єкта владних повноважень обов’язок щодо доказування правомірності свого рішення, дії чи бездіяльності покладається
на відповідача, якщо він заперечує проти адміністративного позову.   
 
Проте, відповідачем не надано суду жодного доказу на виконання обов'язку доказування, передбаченого ч. 2 ст. 71 КАС 
України.
 
Аналіз наведених правових норм та обставин справи дає підстави колегії суддів погодитись з висновком суду першої 
інстанції.
 
Доводи апеляційної скарги висновків суду першої інстанції не спростовують і апеляційним судом відхиляються. 
 
Оскільки судове рішення ухвалене судом першої інстанції відповідно до норм матеріального права при дотриманні норм 
процесуального права, на підставі повно і всебічно з’ясованих обставин в справі, підтвердженими доказами, а доводи
апеляційної скарги висновків суду не спростовують, то колегія суддів апеляційної інстанції підстав для його скасування
не вбачає.
 
Керуючись ст.ст.160, 195, 196, 197, 198, 200, 205, 206, 254 КАС України, колегія суддів,- 
 
  У Х В А Л И Л А: 
 
  Апеляційну скаргу Головного управління Пенсійного фонду України в м. Києві залишити без задоволення. 
 
Постанову Деснянського районного суду м. Києва від 04 березня 2011 року –без змін. 
 
Ухвала набирає законної сили через п’ять днів після направлення її копій особам, які беруть участь у справі, 
та може бути оскаржена протягом двадцяти днів шляхом подачі касаційної скарги безпосередньо до Вищого
адміністративного суду України.
 
  Головуючий суддя :                                                                                   В.В. Файдюк 
 
 Судді:                                                                                                В.І. Маслій 
 
                                                                                                       Є.В. Чаку 

НЕГАТИВНІ УХВАЛИ:
ПЕРША

КИЇВСЬКИЙ АПЕЛЯЦІЙНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

reyestr.court.gov.ua/Review/21090285


 
Справа: №   2-а-2506/4560/11                                                  Головуючий у 1-й інстанції:  Карапута Л.В.     

Суддя-доповідач:  Костюк Л.О.


  У  Х  В  А  Л  А

Іменем України

  "19" січня 2012 р.                                                                                                 м. Київ

Київський апеляційний адміністративний суд у складі колегії суддів:

головуючого –судді          Костюк Л.О.;

суддів:                    Бужак Н.П., Троян Н.М.;

 розглянувши в порядку письмового провадження в залі суду апеляційну скаргу ОСОБА_2 на постанову Деснянського районного суду м.Чернігова від 21 березня 2011 року у справі за позовом ОСОБА_2 до Чернігівського обласного військового комісаріату, Головного Управління Пенсійного фонду України у Чернігівській області про визнання дій неправомірними та зобов’язання вчинити дії,  -

                                                     В С Т А Н О В И Л А:

            У лютому 2011 року позивач звернулася до Деснянського районного суду м.Чернігова з позовом до Чернігівського обласного військового комісаріату, Головного Управління Пенсійного фонду України у Чернігівській області про визнання дій неправомірними та зобов’язання вчинити дії. Свої вимоги мотивує тим, що відповідно до постанови Кабінету Міністрів України від 07.11.2007 року №1294 "Про упорядкування структури та умов грошового забезпечення військовослужбовців, осіб рядового і начальницького складу та деяких інших осіб", наказом Міністра оборони України від 22 липня 2010 року №380 "Про бюджетну політику Міністерства оборони України на 2010 рік" з 01 травня 2010 року особам офіцерського складу встановлена премія в розмірі 10 відсотків посадового окладу. Наказом Міністра оборони України від 05 листопада 2010 року №576 "Про внесення змін до наказу Міністра оборони України від 22.07.2010 року №380" з 01 грудня 2010 року особам офіцерського складу встановлена премія в розмірі 70 відсотків посадового окладу. Крім того, також  зазначає, що згідно ст.ст. 51, 63 Закону України "Про пенсійне забезпечення осіб, звільнених з військової служби та деяких інших осіб" від 9 квітня 1992 року, а також Закону України "Про внесення змін до деяких законів України з питань пенсійного забезпечення та соціального захисту військовослужбовців" від 4 квітня 2006 року, перерахунок пенсії у зв'язку підвищенням норм премії згідно наказів Міністра оборони України від 22.07.2010 року та від 05.11.2010 року №576 повинен бути здійснений відповідачем з 01 червня 2010 року та 01 грудня 2010 року, тобто з першого числа, що йде за місяцем, в якому настали обставини, які тягнуть за собою зміну розміру пенсії.

Постановою Деснянського районного суду м.Чернігова від 21 березня 2011 року у задоволенні позову відмовлено.

Не погоджуючись з зазначеним судовим рішенням, позивач подала апеляційну скаргу, в якій просить скасувати постанову суду першої інстанції як таку, що постановлена з порушенням норм матеріального та процесуального права, та ухвалити нову, якою позов задоволити повністю.

Підстави для проведення апеляційного розгляду справи в порядку письмового провадження за наявними у справі матеріалами визначено ст. 197 КАС України.

За змістом ч. 1 вищезазначеної статті суд апеляційної інстанції може розглянути справу в порядку письмового провадження за наявними у справі матеріалами, якщо справу може бути вирішено на основі наявних у ній доказів, у разі: 1) відсутності клопотань від усіх осіб, які беруть участь в справі, про розгляд справи за їх участю; 2) неприбуття жодної з осіб,

які беруть участь у справі, у судове засідання, хоча вони були належним чином повідомлені про дату, час і місце судового засідання; 3) подання апеляційної скарги на рішення суду першої інстанції, які прийняті у порядку скороченого провадження за результатами розгляду справ, передбачених пунктами 1, 2 частини першої статті 183-2 цього Кодексу.

З огляду на викладене та враховуючи те, що справу можливо вирішити на основі наявних у ній доказів, колегія суддів вважає, що розгляд справи має бути проведено в порядку письмового провадження  за наявними у справі матеріалами відповідно до ч. 1 ст. 197 КАС України.

Розглянувши доводи апеляційної скарги, перевіривши матеріали справи, правильність застосування судом першої інстанції норм законодавства, колегія суддів вважає, що апеляційну скаргу необхідно залишити без задоволення, оскаржувану постанову суду першої інстанції  – без змін з наступних підстав.

Згідно п. 1 ч. 1 ст. 198, п. 1 ч. 1 ст. 200, КАС України суд апеляційної інстанції залишає апеляційну скаргу без задоволення, а постанову суду –без змін, якщо визнає, що суд першої інстанції правильно встановив обставини справи та ухвалив судове рішення з додержанням норм матеріального і процесуального права.

Відповідно до положень ст. 195 КАС України суд апеляційної інстанції переглядає судове рішення суду першої інстанції в межах апеляційної скарги.

Судом першої інстанції було встановлено, що позивач перебуває на обліку у відповідача та отримує пенсію за вислугу років на підставі Закону України "Про пенсійне забезпечення осіб, звільнених з військової служби, та деяких інших осіб".

Звернувшись до суду з даним позовом, позивач зазначає, що оскільки наказом Міністра оборони України від 05 листопада 2010 року №576 "Про внесення змін до наказу Міністра оборони України від 22.07.2010 року №380" з 01 грудня 2010 року особам офіцерського складу встановлена премія в розмірі 70 відсотків посадового окладу, а тому відповідно до ст. 63 Закону України "Про внесення змін до деяких законів України з питань пенсійного забезпечення та соціального захисту військовослужбовців", йому повинен бути проведений перерахунок пенсії.

Законом України "Про внесення змін до деяких законів України з питань соціального захисту військовослужбовців" від 16 грудня 2004 року внесено зміни у Закон України "Про пенсійне забезпечення військовослужбовців, осіб начальницького і рядового складу органів внутрішніх справ та деяких інших осіб". Частину третю статті 63 Закону викладено в такій редакції: "Усі призначені за цим Законом пенсії підлягають перерахунку у зв'язку зі зміною хоча б одного з видів грошового забезпечення відповідних категорій військовослужбовців, осіб, які мають право на пенсію за цим Законом, або у зв'язку із введенням для зазначених категорій осіб нових щомісячних додаткових видів грошового забезпечення (надбавок, доплат, підвищень) та премій у розмірах, встановлених законодавством. Перерахунок пенсій здійснюється на момент виникнення права на перерахунок пенсій і провадиться у строки, встановлені частиною другою статті 51 цього Закону".

Кабінетом Міністрів України 13 лютого 2008 року прийнято постанову, якою затверджено Порядок проведення перерахунку пенсій, призначених відповідно до Закону України "Про пенсійне забезпечення осіб, звільнених з військової служби, та деяких інших осіб".

Відповідно до п.2 Порядку, перерахунок раніше призначених пенсій відповідно до Закону №2262 проводиться у разі прийняття рішення Кабінетом Міністрів України про зміну розміру хоча б одного з видів грошового забезпечення для відповідних категорій військовослужбовців, осіб, які мають право на пенсію за цим Законом, або у зв'язку із введенням для них нових щомісячних додаткових видів грошового забезпечення та премій у розмірах, встановлених законодавством. Згідно пунктів 2,3 Порядку №45 лише після прийняття відповідного рішення Кабінетом Міністрів України, Міністерства силових структур повідомляють Пенсійний фонд України про підстави для перерахунку пенсій.

Характер та умови преміювання згідно наказів Міністра оборони України № 567 та 380 не є д одатковим видом грошового забезпечення, що дає підстави для перерахунку пенсії відповідно до ч.3 ст. 63 Закону України "Про пенсійне забезпечення військовослужбовців, осіб начальницького і рядового складу органів внутрішніх справ та деяких інших осіб".

Відтак, доводи апеляційної скарги спростовуються наведеним, а тому підстав для її задоволення немає.

Зі змісту ст. 159 КАС України, судове рішення повинно бути законним і обґрунтованим. Законним є рішення, ухвалене судом відповідно до норм матеріального права при дотриманні норм процесуального права, обґрунтованим –ухвалене судом на підставі повного та всебічного з’ясування обставин в адміністративній справі, підтверджених доказами, дослідженими в судовому засіданні.

З урахуванням вище викладеного, колегія суддів дійшла висновку, що судом першої інстанції правильно встановлено обставини справи, судове рішення ухвалено з додержанням норм матеріального та процесуального права і підстав для його скасування не вбачається.

Відповідно до ч. 10 ст. 183-2 КАС України, ухвала суду апеляційної інстанції є остаточною та оскарженню не підлягає, як така, що постановлена за наслідками апеляційного перегляду рішення суду першої інстанції в справах, розгляд яких передбачено п. 2 ч. 1 статті 183-2 Кодексу адміністративного судочинства України.

Керуючись ст. ст. 2, 159, 160, 167, 183-2, 195, 197, 198, 200, 205, 206, 211 Кодексу адміністративного судочинства України, колегія суддів, –

  У Х В А Л И Л А:

  Апеляційну скаргу ОСОБА_2 - залишити без задоволення, а постанову Деснянського районного суду м.Чернігова від 21 березня 2011 року - без змін.

Ухвала є остаточною та оскарженню не підлягає.


  Головуючий суддя                                                                       Костюк Л.О.

           

Судді:                                                                                              Бужак Н.П.
                                                                                                              Троян Н.М.
                                                                                                                          

ДРУГА

КИЇВСЬКИЙ АПЕЛЯЦІЙНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

reyestr.court.gov.ua/Review/20965343


 
Справа: №   2а-1166/11                                                       Головуючий у 1-й інстанції:  Галась І.А.     

Суддя-доповідач:  Твердохліб В.А.


  У Х В А Л А

Іменем України

"22" грудня 2011 р.                                                                                                           м. Київ

Колегія  суддів Київського апеляційного адміністративного суду у складі:

головуючого судді                                         Твердохліб В.А.,

            суддів                                                              Троян Н.М., Федорової Г.Г.,

          при  секретарі                                                        Стоцькому О.І.,

розглянувши у відкритому судовому засіданні в м.Києві апеляційну скаргу Головного управління пенсійного фонду України в м.Києві на постанову Деснянського районного суду м.Києва від 28 березня 2011 року у справі за адміністративним позовом ОСОБА_2 до Головного управління пенсійного фонду України в м.Києві про визнання дій неправомірними та зобов»язання вчинити дії, -

ВСТАНОВИЛА:

ОСОБА_2 (далі –Позивач) звернувся до Деснянського районного суду м.Києва з позовом до Головного управління пенсійного фонду України в м.Києві (далі –Відповідач) про визнання дій неправомірними та зобовязання вчинити дії, а саме визнати нечинним рішення Відповідача щродо відмови перерахування пенсії у зв»язку з введенням премій відповідній категорії військовослужбовців та зобов»язати здійснити такий перерахунок з 01.11.2010 року.

Постановою Деснянського районного суду м.Києва від 28 березня 2011 року позов задоволено частково та визнано відмову Відповідача неправомірною та зобовязано здійснити з 01.11.2010 року перерахунок пенсії Позивачу в звязку з підвищенням премій військовослужбовцям згідно наказу Міністра оборони України від 05.11.2010 року №576.

Не погоджуючись з прийнятим рішенням, Відповідач подав апеляційну скаргу, в якій просить суд апеляційної інстанції скасувати постанову суду першої інстанції та ухвалити нову, якою у задоволенні позову відмовити.

Свої вимоги апелянт мотивує тим, що судом першої інстанції були допущені порушення норм матеріального та процесуального права.

Вислухавши в судовому засіданні суддю-доповідача, перевіривши матеріали справи та доводи апеляційної скарги, колегія суддів вважає, що апеляційна скарга підлягає задоволенню, виходячи з наступного.

Судом першої інстанції встановлено та підтверджено матеріалами справи, що Позивач є пенсіонером Міністерства оборони України, перебуває на обліку в Головному управління Пенсійного Фонду України в м.Києві та отримує пенсію у відповідності до положень Закону України «Про пенсійне забезпечення осіб, звільнених з військової служби, та деяких інших осіб»від 09.04.1992 року №2262-ХІІ (далі - Закон).

           Відповідно до ст.63 Закону пенсії, призначені за цим Законом підлягають перерахунку у зв'язку зі зміною розміру хоча б одного з видів грошового забезпечення відповідних категорій військовослужбовців, осіб, які мають право на пенсію за цим Законом, або у зв'язку із введенням для зазначених категорій осіб нових щомісячних додаткових видів грошового забезпечення (надбавок, доплат, підвищень)  та  премій у розмірах, встановлених законодавством.

            Постановою Кабінету Міністрів України від 13.02.2008 р. №45 Про затвердження Порядку              проведення перерахунку пенсій, призначених відповідно до Закону встановлено, що перерахунок   раніше   призначених  відповідно  до  Закону України «Про пенсійне забезпечення осіб,  звільнених з  військової служби,  та  деяких  інших осіб»пенсій проводиться у разі прийняття рішення Кабінетом Міністрів України про зміну розміру хоча б одного з видів грошового забезпечення для відповідних категорій військовослужбовців, осіб, які мають право на пенсію за Законом, або у зв'язку із введенням для них  нових  щомісячних  додаткових  видів  грошового забезпечення (надбавок,  доплат,  підвищень) та премій у розмірах, установлених законодавством.

            Указом Президента України «Про державну реєстрацію нормативно-правових актів
міністерств та інших органів виконавчої влади» від 03.10.1992 року №493/92 встановлено, що з  1  січня  1993  року  нормативно-правові акти, які видаються  міністерствами,  іншими  органами  виконавчої влади,  органами  господарського  управління  та  контролю  і  які зачіпають права, свободи й законні  інтереси  громадян  або  мають міжвідомчий характер, підлягають державній реєстрації. Державну реєстрацію нормативно-правових актів   міністерств,   інших  центральних
органів виконавчої  влади,   органів   господарського   управління та контролю здійснює Міністерство юстиції України. Такі нормативно-правові  акти набувають чинності через 10 днів після їх реєстрації,  якщо в них не встановлено пізнішого строку надання їм чинності.

           Наказ Міністра оборони України від 05 листопада 2010 №576, на який посилається суд першої інстанції в своєму рішенні як на підставу для задоволення позовних вимог, не є законодавчим актом, а має організаційно-розпорядчий характер та не може застосовуватися органами Пенсійного фонду при здійсненні перерахунку пенсій.

            Пунктом 25 Постанови Правління Пенсійного фонду України від 30.01.2007 року №3-1 «Про затвердження Порядку подання та оформлення документів для призначення (перерахунку) пенсій відповідно до Закону України «Про пенсійне забезпечення осіб, звільненихз військової служби, та деяких інших осіб»встановлено, що про виникнення підстав для проведення перерахунку  пенсій згідно  зі  статтею  63 Закону уповноважені структурні підрозділи   зобов`язані   у  п`ятиденний  строк  після  прийняття відповідного нормативно-правового акта, на підставі  якого змінюється   хоча  б  один  з  видів  грошового  забезпечення  для відповідних   категорій  осіб,  або  у  зв`язку  з  уведенням  для зазначених    категорій   військовослужбовців   нових   щомісячних додаткових   видів   грошового   забезпечення  (надбавок,  доплат, підвищень)  та  премій   у   розмірах,  встановлених  законодавством,

повідомити про це орган, що призначає пенсії.

           Відповідно до ч.2 ст.19 Конституції України органи державної влади та органи місцевого самоврядування, їх посадові особи зобов’язані діяти лише на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України.

           Пенсійний орган не було повідомлено про прийняття нормативно-правового акта щодо зміни хоча б одного з видів  грошового  забезпечення для відповідних   категорій  осіб,  або введення   нових   щомісячних додаткових видів грошового забезпечення  та  премій у розмірах, встановлених  законодавством.

Враховуючи наведене, колегія суддів не вбачає в діях Відповідача по відмові Позивачу у здійсненні перерахунку пенсії порушень пенсійного законодавства, а тому вважає рішення суду першої інстанції  необґрунтованим та помилковим.

Відповідно до п.3  ч.1 ст.198 КАС України за наслідками розгляду апеляційної скарги на постанову суду, суд апеляційної інстанції має право, зокрема, скасувати її та прийняти нову постанову суду.

      За ч.1 ст.202 КАС України підставами для скасування  постанови або ухвали  суду першої інстанції та ухвалення нового рішення є неповне з»ясування судом обставин, що мають значення для справи, та порушення норм матеріального  або  процесуального права, що призвело до неправильного вирішення справи.  

            Судом першої інстанції при ухваленні оскаржуваної постанови було неповно з`ясовано обставини справи та порушено норми матеріального права, що призвело до неправильного вирішення справи.

На підставі вищевикладеного, колегія суддів дійшла висновку, що апеляційну скаргу слід задовольнити, а постанову суду першої інстанції слід скасувати та ухвалити нову, якою у задоволенні позову відмовити.

            Керуючись ст.ст. 198, 202, 205, 207, 211, 212, 254  КАС України, колегія суддів,-

ПОСТАНОВИЛА:

Апеляційну скаргу Головного управління пенсійного фонду України в м.Києві задовольнити.

Постанову Деснянського районного суду м.Києва від 28 березня 2011 року скасувати та прийняти нову, якою в задоволенні позовних вимог ОСОБА_2  відмовити в повному обсязі.

Постанова  набирає законної сили з моменту проголошення та може бути оскаржена до Вищого адміністративного суду України в порядку та строки, передбачені ст. 212 КАС України.

 Головуючий суддя

 Судді

  Постанова складена в повному обсязі 26 грудня 2011 року.  

 

Отже, враховуючи правову неоднозначність прийнятих рішень, стосовно здійснення (не здійснення) перарахунку пенсій особам, звільненим з силових відомств, ми опрацюємо комплекс заходів для принципової постановки питання про необхідність якнайскорішого перерахування пенсії вказаним категоріям пенсіонерів.

Очікуємо Ваших пропозицій,- пишіть.

З повагою,
голова ВОО СОУ              І.М.Окуленко


Переглядів: 1756 | Додав: voosou | Рейтинг: 0.0/0
Всього коментарів: 0
Додавати коментарі можуть лише зареєстровані користувачі.
[ Реєстрація | Вхід ]



Друзі сайту



Кнопка СОУ

Тернопільська СОУКнопка КРоСОУ

zampolit





Вы можете встановити кнопку сайту Вінницької обласної організації Спілки офіцерів України в себе на сайті:

 Вінницька обласна організація Спілки офіцерів України


Громадська Рада при УМВС України у Вінницькій області

Українська Православна Церква (ПРАВОСЛАВНА ЦЕРКВА УКРАЇНИ) Вінницько-Тульчинська Єпархія

Антикорупційний сайт


Молодіжна кампанія - Пам’ятай про Крути

Copyright www.voosou.at.ua© 2020

Безкоштовний хостинг uCoz