Неділя, 29.03.2020, 10:01


Ви увійшли як    Гість   |  Вітаю Вас Гість  |   RSS

Головна  |  Мій профіль  |  Реєстрація  |  Вихід  |  Вхід


Меню сайту
Наше опитування
Оцініть мій сайт
Всього відповідей: 574
Статистика

Онлайн всього: 1
Гостей: 1
Користувачів: 0
Форма входу

Вы можете встановити кнопку персонального сайту Ігоря Миколайовича Окуленка в себе на сайті:

 Сайт Ігоря Миколайовича Окуленка


Наші партнери
Радіо «Місто над Бугом» - on line новини: www.radio-mb.com.ua





Календар свят і подій. Листівки, вітання та побажання
Головна » 2013 » Серпень » 17 » Прес-реліз до 22-ї річниці створення Вінницької обласної організації Спілки офіцерів України
12:58
Прес-реліз до 22-ї річниці створення Вінницької обласної організації Спілки офіцерів України

CПІЛКА ОФІЦЕРІВ УКРАЇНИ ЯК ІНСТИТУЦІЯ ГРОМАДЯНСЬКОГО СУСПІЛЬСТВА І ЦИВІЛЬНОГО КОНТРОЛЮ У СФЕРІ ОБОРОНИ ТА ПРАВООХОРОННИМИ ОРГАНАМИ ДЕРЖАВИ

 

(до 22-ї річниці створення Вінницької обласної організації

Спілки офіцерів України – 18.08.2013 року)

 

За сучасним науковим визначенням громадянське суспільство – це розгалужена, багатоаспектна мережа різноманітних форм асоціативного життя, волевиявлення й формування громадської думки, забезпечених певною інфраструктурою й автономїєю стосовно держави.

         Побудова могутнього громадянського суспільства є глобальним викликом сучасності. Створення інституцій громадянського суспільства – неодмінний атрибут дійсно демократичної держави, чіткий показник свободи її громадян. Лише суспільство, в якому громадськість виборює своє право контролювати владу, вимагати її відкритості і підзвітності, стає на шлях справжнього демократичного розвитку.

         Проте, утвердження громадянського суспільства, як свідчить досвід демократичних країн, є непростою і тривалою справою. Відомо, що будь-яка влада, хоч би під якими прогресивними та демократичними гаслами вона не розпочиналася, за умов безконтрольності з боку суспільства невідворотно перетворюється на авторитарну та тоталітарну.

          Правові засади створення і функціонування інституцій громадянського суспільства в Україні визначено, насамперед, в Основному законі держави. Відповідні статті Конституції України стверджують, що «утвердження і забезпечення прав і свобод людини є головним обов’язком держави» і що «громадяни мають право на свободу об’єднання в політичні партії та громадські організації для здійснення захисту своїх прав і свобод та задоволення політичних, економічних, соціальних, культурних й інших інтересів»

         Проте, існують великі перешкоди здійсненню конституційно закріплених громадянських прав і свобод через глибокий розрив між задекларованим порядком їх здійснення і тим, який реально існує.    

         Складовими громадянського суспільства є політичні партії (коли перебувають в опозиції), громадські організації, професійні спілки, товариства споживачів, благодійні товариства, церква, недержавні установи і організації та власне і окремі громадяни. 

         Світовий досвід підтверджує, що найдинамічнішою і найефективнішою складовою громадянського суспільства є громадські організації. Вони покликані бути посередниками між громадянами і державною владою, здійснювати контрольні функції суспільства. Саме громадські організації безпосердньо представляють інтереси найрізноманітніших груп населення, покликані не лише вирішувати ті чи інші важливі суспільні конкретні проблеми, а й виступати генераторами ідей, альтернативних проектів розвитку суспільства. 

         Проте в українській пострадянській державі реальний вплив громадських організацій в політичній системі залишається поки що незначним, а їх можливості обмежені.

         Закон України «Про громадські обєднання», який підписаний Президентом України 22 березня 2012 року значно розширив можливості громадських організацій та сприяє розвитку громадянського суспільства, однак проблеми у взаємодії громадських організацій та державних установ залишаються і потребують подальшої спільної плідної роботи з метою відпрацювання ефективного механізму співпраці.    

          Вінницька обласна організація Спілки офіцерів України (далі ВОО СОУ), як інститут громадянського суспільства,    починаючи з дня свого утворення 18.08.1991 року діяла і продовжує діяти в напрямку зміцнення української державності та зміцнення її суверенітету. Перший голова ВОО СОУ Нижник Олександр Іванович, нині почесний голова ВОО СОУ.

         Але, натомість, найменш розвинена структура громадських організацій на сьгодні є у силових структурах держави. Швидше можна стверджувати про відсутність офіцерських громадських організацій (зборів, спілок, профспілок). Спілка офіцерів України – громадська військово-патріотична організація, заснована офіцерами-патріотами 22 роки тому, в липні 1991 року і відіграла важливу роль у розробці військового законодавства та  створенні Збройних Сил України.

         Також, на сьгоднішій день, в силових структурах має місце підміна справжніх елементів громадянського суспільства їх сурогатами. Прикладом цього може слугувати Громадські ради при силових структурах. Так само не можна вважати елементом громадянського суспільства Офіцерські збори – організацію, яка включає всіх офіцерів у примусовому порядку.

         Спілка офіцерів України згідно з нормативно-правовими вимогами, насамперед, згідно Закону України «Про громадські об’єднання» як громадська організація діє за наступними напрямами:

         забезпечення впливу на вироблення суспільно важливих державних рішень та формування державної, зокрема, військової політики шляхом залучення представників СОУ до роботи профільних комітетів Верховної Ради України і участі в розробці та в громадській експертизі концептуальних і нормативно-правових документів;

         надання суспільству (військовослужбовцям, працівникам інших силових відомств) вичерпної інформації про їх права, способи захисту цих прав, прості і прозорі механізми їхнього гарантування та здійснення;

         здійснення ефективного громадського контролю за виконанням державних рішень та за діями влади, насамперед, силових структур, як власними силами так і через представників у інших національно-демократичних ідеологічно споріднених організаціях;

         здійснення ефективного демократичного цивільного контролю над силовими структурами, що є необхідною передумовою реформ оборонної сфери України.

         Згідно із Законом України «Про демократичний цивільний контроль над воєнною організацією і правоохоронними органами держави» від 2003 року СОУ є суб’єктом цивільного контролю. Участь у здійсненні цивільного, громадянського, демократичного контролю у сфері оборони є нашим статутним завданням.

         Основним принципом цивільного контролю є підпорядкованість і підзвітність військової влади громадянському суспільству.

            Закон визначає наступні завдання цивільного контролю: 
            забезпечення неухильного дотримання законності й відкритості в діяльності  всіх   складових   частин   воєнної
  
організації   та равоохоронних   органів   держави, сприяння   їхній  ефективній діяльності  і  виконанню  покладених
 
на  них  функцій, зміцненню державної та військової дисципліни;
            попередження та недопущення порушень  конституційних  прав  і свобод, захист   законних   інтересів   громадян
   України,  які перебувають на службі у Збройних Силах України,  інших  військових формуваннях,  та  у правоохоронних
органах,  осіб,  звільнених з військової служби,  а також членів їхніх сімей;

            урахування громадської   думки,   пропозицій   громадян    та громадських  організацій  при  обговоренні  й  ухваленні  рішень з питань  діяльності  Збройних   Сил   України,   інших   військових формувань,  правоохоронних  органів  та  посадових  осіб  у  сфері оборони,  національної безпеки,  зміцнення громадського порядку  і законності;

         своєчасне, повне  і достовірне інформування органів державної влади та суспільства про діяльність Збройних  Сил  України,  інших військових  формувань,  правоохоронних  органів,  забезпечення  її
відповідності вимогам  Конституції відкритості для   суспільства   інформації   про   діяльність Збройних   Сил   України   та   інших   складових  частин  Воєнної організації,  правоохоронних органів  держави,  яка  не  становить державну  таємницю.

            Отже, як бачимо, відповідно до Конституції України Закону і статутних положень Спілці Офіцерів України 
гарантується можливість
:
     запитувати та отримувати в установленому порядку від  органів державної влади,  у тому числі від органів військового
 управління, інформацію, яка не містить державної таємниці, з питань діяльності Збройних Сил України,  інших військових
 формувань, правоохоронної діяльності;
     проводити наукові дослідження  з проблем військового будівництва,  організації оборони,  забезпечення  безпеки  країни,
боротьби   із   злочинністю, проводити публічне обговорення їх результатів, створювати  для цього громадські фонди, центри,
колективи експертів тощо;
     проводити громадську  експертизу  проектів  законів,  рішень, програм, представляти  свої  висновки і пропозиції  відповідним
 державним органам для врахування в ході реформування Збройних  Сил України, інших   складових частин воєнної організації
та правоохоронних органів держави;
     брати участь у громадських дискусіях та відкритих парламентських слуханнях з питань  реформування і діяльності Збройних
 Сил України, інших ланок воєнної організації та правоохоронних органів держави, проблем правового і соціального захисту
військовослужбовців, членів їхніх сімей;
     знайомитися з умовами служби, життя і побуту військовослужбовців;
     через суб'єктів права законодавчої  ініціативи  виступати  із законодавчими   ініціативами  в  галузі  військового  будівництва,
правоохоронної діяльності, соціального захисту військовослужбовців, пенсіонерів та членів їхніх сімей.
      На виконання нашої головної статутної мети – сприянню зміцненню Збройних Сил України та інших силових структур та правового
 та соціального захисту військовослужбовців і членів їх родин, ми спрямовуємо свої зусилля на тісну співпрацю з військовим керівництвом
 та іншими силовими відомствами. В директиві МОУ Д-13 від 27 квітня 2009 року «Про вдосконалення співпраці військового управління
з громадськими організаціями»  зазначається: «Співпраця Міністерства оборони України, органів військового управління з громадськими
організаціями повинна будуватися на засадах відкритості та взаємоповаги, врахування взаємних інтересів і внеску громадських організацій
 у зміцнення обороноздатності держави, патріотичного виховання громадян».
            Вінницька обласна організація Спілки офіцерів України через своїх представників входить до складу Громадської Ради при Вінницькій
обласній державній адміністрації та до складу Громадської Ради при Вінницькій обласній Раді. Голова ВОО СОУ (Окуленко Ігор Миколайович)
очолює комітет ГР при Вінницькій ОДА та є заступником голови ГР при Вінницькій ОДА.  Голова Вінницької районної організації Спілки офіцерів
 України, Новак Володимир Григорович, очолює Громадську Раду при Вінницькій районній Раді. Налагоджена взаємодія із обласними управліннями
у Вінницькій області (внутрішніх справ, пенітенціарна служба, надзвичайних ситуацій, спеціального зв’язку тощо), командуванням Повітряних
сил ЗС України. Також належне місце у налагодженні співпраці займає взаємодія з представниками духівництва. З огляду на важливість розвитку
капеланства в силових відомствах така робота є вкрай актуальною.
             За роки своєї громадської діяльності Вінницька обласна організація Спілки офіцерів України мала стан як активного піднесення так і період 
зменшення активності, але ніколи не зупинялася в своєму розвитку.

                   Це обумовлюється 22-річним тернистим історичним шляхом нашої організації. Народжена разом з українською незалежністю, СОУ з перших днів свого існування активно включилася у боротьбу за суверенітет України, безпосередньо спричинилася до створення Збройних Сил України, розробки законодавчої бази їх існування, пройшла хорошу школу і добрий гарт у конкретній роботі.

         Міністерство Оборони України та інші силові міністерства та відомства мають знати, що наша організація складається з людей, в яких болить за долю армії, інших силових відомств, за долю оборони держави, за долю українського народу.

         Ми і надалі будемо проводити плідну роботу по розвитку співпраці у справі військово-патріотичного та національного виховання, підготовки кадрів, здійсненні правового та соціального захисту військовослужбовців та працівників правоохоронних органів, сприянню дотримання соціальної справедливості у вирішенні житлових та соціально-правових проблем, викоріненні корупції в силових структурах тощо.

         Таким чином, Вінницька обласна організація Спілки офіцерів України, як складова Всеукраїнської громадської організації Спілка офіцерів України, спираючись на 22-річний досвід своєї діяльності, використовуючи норми сучасного законодавчого поля, як інституція громадянського суспільства і інструмент цивільного контролю  у сфері оборони, та правоохоронної діяльності має відіграти важливу роль в розвитку Збройних Сил України та інших силових структур, зокрема та становленні громадянського суспільства в Україні в цілому.

 

 

Інформаційно-аналітичний Центр ВОО СОУ

Переглядів: 663 | Додав: voosou | Рейтинг: 5.0/2
Всього коментарів: 0
Додавати коментарі можуть лише зареєстровані користувачі.
[ Реєстрація | Вхід ]



Друзі сайту



Кнопка СОУ

Тернопільська СОУКнопка КРоСОУ

zampolit





Вы можете встановити кнопку сайту Вінницької обласної організації Спілки офіцерів України в себе на сайті:

 Вінницька обласна організація Спілки офіцерів України


Громадська Рада при УМВС України у Вінницькій області

Українська Православна Церква (ПРАВОСЛАВНА ЦЕРКВА УКРАЇНИ) Вінницько-Тульчинська Єпархія

Антикорупційний сайт


Молодіжна кампанія - Пам’ятай про Крути

Copyright www.voosou.at.ua© 2020

Безкоштовний хостинг uCoz