П`ятниця, 29.03.2024, 08:08


Ви увійшли як    Гість   |  Вітаю Вас Гість  |   RSS

Головна  |  Мій профіль  |  Реєстрація  |  Вихід  |  Вхід


Меню сайту
Наше опитування
Оцініть мій сайт
Всього відповідей: 598
Статистика

Онлайн всього: 1
Гостей: 1
Користувачів: 0
Форма входу

Вы можете встановити кнопку персонального сайту Ігоря Миколайовича Окуленка в себе на сайті:

 Сайт Ігоря Миколайовича Окуленка



Календар свят і подій. Листівки, вітання та побажання
Головна » 2017 » Квітень » 11 » Звернення громадських організацій до Президента України Порошенка ПО.
10:21
Звернення громадських організацій до Президента України Порошенка ПО.

ПРЕЗИДЕНТУ УКРАИНЫ

Верховному Главнокомандующему

Вооружёнными Силами Украины

Порошенко П.А.

--------------------------------------------------------------------------------

E-mail: glava_apu@apu.gov.ua, vitalii.kovalchuk@apu.gov.ua, dmytro.shymkiv@apu.gov.ua, k.yelisieiev@apu.gov.ua,

rostislav.pavlenko@apu.gov.ua, oleksiy.filatov@apu.gov.ua

oleksii.pokotilo@apu.gov.ua, kostyantyn.krasovsky@apu.gov.ua

 

 

От: Босенко Анатолий Владимирович

61157   г. Харьков, ул. Академика Богомольца №41, кв. 51

Тел. 066-700-11-43; 096-085-21-82

E-mail: boss_bav@ukr.net, 1772918055@mail.gov.ua

 

 

 

 

 

Уважаемый Петр Алексеевич!

 

       Вынужден к Вам обращаться, в связи с принятием Закона Украины от 06.12.2016 года № 1774-VIII «Про внесення змін до деяких законодавчих актів України»,

http://zakon3.rada.gov.ua/laws/show/1774-19, которым внесены изменения в Статью 63  Закона Украины от 09.04.1992 года № 2262-XII «Про пенсійне забезпечення осіб, звільнених з військової служби, та деяких інших осіб».

 

      Даже при беглом анализе принятых изменений в Статью 63 нельзя не заметить явное противоречие требованиям Статьи 22 Конституции Украины.

 

Достаточно сравнить, как было ранее, а как теперь (как говорится почувствуйте разницу).

 

Было:

 

Усі призначені за цим Законом пенсії підлягають перерахунку у зв’язку зі зміною розміру хоча б одного з видів грошового забезпечення відповідних категорій військовослужбовців, осіб, які мають право на пенсію за цим Законом, або у зв’язку із введенням для зазначених категорій осіб нових щомісячних додаткових видів грошового забезпечення (надбавок, доплат, підвищень) та премій у розмірах, встановлених законодавством. Перерахунок пенсій здійснюється на момент виникнення права на перерахунок пенсій і провадиться у порядку, встановленому Кабінетом Міністрів України, у строки, передбачені частиною другою статті 51 цього Закону. У разі якщо внаслідок перерахунку пенсій, передбаченого цією частиною, розміри пенсій звільненим зі служби військовослужбовцям, особам, які мають право на пенсію за цим Законом, є нижчими, зберігаються розміри раніше призначених пенсій.

 

 

Стало:

 

Усі призначені за цим Законом пенсії підлягають перерахунку у зв’язку з підвищенням грошового забезпечення відповідних категорій військовослужбовців, осіб, які мають право на пенсію за цим Законом, на умовах, у порядку та розмірах, передбачених Кабінетом Міністрів України. У разі якщо внаслідок перерахунку пенсій, передбаченого цією частиною, розміри пенсій звільненим із служби військовослужбовцям, особам, які мають право на пенсію за цим Законом, є нижчими, зберігаються розміри раніше призначених пенсій.

 

      То есть, Кабинет Министров приобрел неограниченные возможности самостоятельно определять сроки и условия перерасчета пенсий.

 

      Таким образом, теперь не закон, а Кабинет Министров в «ручном режиме» будет определять – кому, когда, сколько и каким образом произвести перерасчет пенсий.

 

     Одной из конституционных гарантий прав и свобод человека и гражданина является недопущение их отмены (часть вторая статьи 22 Конституции Украины) или сужения их содержания и объема при принятии новых законов или внесении изменений в действующие законы (часть третья статьи 22 Конституции Украины).

 

    Государство ответственно перед человеком за свою законодательную деятельность, обязано утверждать и обеспечивать права и свободы человека и гражданина. Законы и другие нормативно-правовые акты должны приниматься на основе Конституции

Украины и должны соответствовать ей (часть вторая статьи 8).

    

      Изменение существовавшего ранее порядка перерасчета пенсий противоречит Конституции Украины, так как изменение порядка перерасчета пенсий снизило существовавший ранее уровень гарантий социального обеспечения военнослужащих силовых структур, обеспечивающих национальную безопасность государства.

 

     Вопреки закрепленным в Конституции Украины принципам социального, правового государства и верховенства права, внесенные изменения в Статью 63 привели к сужению содержания и объема существующих прав и гарантий, указанной категории граждан, и фактически отменили и сузили права и гарантии, предусмотренные Законом Украины «Про пенсійне забезпечення осіб, звільнених з військової служби, та деяких інших осіб» в старой редакции.

 

     Кроме того, принятое изменение порядка перерасчета пенсий не только снизило существовавший ранее уровень гарантий социального обеспечения, но и может привести к диспропорции в пенсионном обеспечении военных пенсионеров силовых структур государства.

 

      Так как, теперь не закон, а Кабинет Министров в «ручном режиме» будет определять – кому, когда, сколько и каким образом произвести перерасчет пенсий, что в корне противоречит преамбуле Закона Украины от 09.04.1992 года № 2262-XII «Про пенсійне забезпечення осіб, звільнених з військової служби, та деяких інших осіб», где четко и однозначно определено:

 

Закон має на меті реалізацію особами, які мають право на пенсію за цим Законом, свого конституційного права на державне пенсійне забезпечення у випадках, передбачених Конституцією України та цим Законом, і спрямований на встановлення єдності умов та норм пенсійного забезпечення зазначеної категорії громадян України.

 

      Как известно, внесение изменений в Закон Украины от 09.04.1992 года № 2262-XII «Про пенсійне забезпечення осіб, звільнених з військової служби, та деяких інших осіб», произведено на основании Проекту Закону про внесення змін до деяких законодавчих актів України №5130 від 15.09.2016 (Приложение 1)
http://w1.c1.rada.gov.ua/pls/zweb2/webproc4_1?pf3511=60033

 

При этом субъект права законодательной инициативы - Кабинет Министров Украины даже не удосужился внести в

 

ПОРІВНЯЛЬНУ ТАБЛИЦЮ (Приложение 2)

до проекту Закону України "Про внесення змін до деяких законодавчих актів України"

http://w1.c1.rada.gov.ua/pls/zweb2/webproc34?id=&pf3511=60033&pf35401=399904

 

Статью 63, так как было бы сразу же видно, что отсутствует какое-либо «улучшение».

 

Следует также отметить, что даже на этапе принятия и обсуждения законопроекта №5130, Главное научно-экспертное управление Верховной Рады Украины сделало свой однозначный вывод:

 

Висновок Головного науково-експертного управління 16.11.2016      doc_402282

http://w1.c1.rada.gov.ua/pls/zweb2/webproc34?id=&pf3511=60033&pf35401=402282

 

В И С Н О В О К

на проект Закону України «Про внесення змін до деяких законодавчих актів України»

(№ 5130 від 03.11.2016 р., доопрацьований)

 

До № 5130 від 03.11.16 р., дооп.

Кабінет Міністрів України

 

5. Внесення змін до статті 40 Закону України «Про загальнообов’язкове державне пенсійне страхування» щодо визначення показника середньої заробітної плати (дохід) в Україні, з якої сплачено страхові внески, у порядку встановленому Кабінетом Міністрів України є сумнівною з точки зору об’єктивного встановлення будь-якого іншого замість існуючого (математично обґрунтованого) порядку визначення показника середньої заробітної плати. Крім того, не заперечуючи можливості визначення на підзаконному рівні порядку надання відповідних виплат актами Кабінету Міністрів України, зазначимо, що за змістом відповідних положень Конституції України вирішення питань, що стосуються права на відповідні виплати та їх розмірів, належить до повноважень Верховної Ради України як єдиного органу законодавчої влади. Такий підхід випливає зі змісту пунктів 1 та 6 частини 1 статті 92 Конституції України, за якою виключно законами України визначаються: «права і свободи людини і громадянина, гарантії цих прав і свобод; основні обов'язки громадянина; основи соціального захисту…».  Відповідно до Основного Закону України Кабінет Міністрів України покликаний вживати заходів щодо забезпечення прав і свобод людини і громадянина та забезпечувати проведення державної політики у всіх сферах суспільного життя, у тому числі у сфері соціального захисту (стаття 116), засади якої визначаються Конституцією та законами України (стаття 85).

Викладене стосується також і пропозиції про визначення в межах бюджету Пенсійного фонду за рішенням Кабінету Міністрів України розміру та порядку такого підвищення, а також змін до статті 63 Закону України «Про пенсійне забезпечення осіб, звільнених з військової служби, та деяких інших осіб», згідно з якими всі призначені за цим Законом  пенсії підлягають перерахунку у зв’язку з підвищенням грошового забезпечення відповідних категорій військовослужбовців, осіб, які мають право на пенсію за цим Законом на умовах, у порядку та розмірах, передбачених Кабінетом  Міністрів України.

 

 

       Не подлежит сомнению, что конституционный принцип гарантированности конституционных прав и свобод конкретизирован через требование невозможности их отмены или сужения, который распространяется также на нормы материального и социального обеспечения военнослужащих и их социальной защиты.

 

Так, Конституционный Суд Украины в своем Решении уже отмечал:

 

Р І Ш Е Н Н Я  КОНСТИТУЦІЙНОГО СУДУ УКРАЇНИ

 

№ 10-рп/2008  22 травня 2008 року    Справа N 1-28/2008

 

http://zakon2.rada.gov.ua/laws/show/v010p710-08

 

Тлумачення словосполучення  "звуження змісту та обсягу прав і
свобод людини і громадянина", що міститься в частині третій статті
22 Конституції України ( 254к/96-ВР ),  Конституційний Суд України
дав у Рішенні від 22 вересня 2005 року N 5-рп/2005 ( v005p710-05 )
(справа про постійне користування земельними ділянками),  згідно з
яким "конституційні права і свободи гарантуються і не можуть  бути
скасовані   (частина  друга),  при  прийнятті  нових  законів  або
внесенні змін до чинних законів не допускається звуження змісту та
обсягу   існуючих   прав  і  свобод  (частина  третя).  Скасування
конституційних прав і  свобод  -  це  їх  офіційна  (юридична  або
фактична) ліквідація. Звуження змісту та обсягу прав і свобод є їх
обмеженням.  У  традиційному  розумінні  діяльності  визначальними
поняття  змісту  прав  людини  є  умови  і засоби,  які становлять
можливості людини,  необхідні для задоволення потреб її  існування
та  розвитку.  Обсяг  прав  людини  -  це їх сутнісна властивість,
виражена   кількісними   показниками   можливостей   людини,   які
відображені   відповідними   правами,   що   не  є  однорідними  і
загальними".  При цьому Конституційний Суд  України  зазначив,  що
"загальновизнаним   є  правило,  згідно  з  яким  сутність  змісту
основного права в жодному  разі  не  може  бути  порушена"  (абзац
четвертий  підпункту  5.2  пункту   5   мотивувальної     частини)
( v005p710-05 ). http://zakon2.rada.gov.ua/laws/show/v005p710-05

 


     5. Право на пенсійне забезпечення є складовою конституційного
права на соціальний  захист.  Згідно  зі  статтею  46  Конституції
України  ( 254к/96-ВР ) це право гарантується загальнообов'язковим
державним соціальним страхуванням  за  рахунок  страхових  внесків
громадян, підприємств, установ і організацій, а також бюджетних та
інших джерел соціального забезпечення.

…………………………………………………………………

     Конституційний Суд України неодноразово  розглядав  проблему,
пов'язану    з    реалізацією    права   на   соціальний   захист,
неприпустимістю  обмеження  конституційного  права   громадян   на
достатній життєвий рівень, і сформулював правову позицію, згідно з
якою Конституція ( 254к/96-ВР )  та  закони  України  виокремлюють
певні   категорії   громадян  України,  що  потребують  додаткових
гарантій соціального захисту з  боку  держави.  До  них,  зокрема,
належать  громадяни,  яким  пенсія  призначається  за спеціальними
законами.  У рішеннях Конституційного Суду України зазначалося, що
пільги,  компенсації,  гарантії  є  видом  соціальної  допомоги  і
необхідною складовою конституційного права на  достатній  життєвий


рівень,   тому  звуження  змісту  та  обсягу  цього  права  шляхом
прийняття нових законів або внесення змін  до  чинних  законів  за
статтею  22  Конституції  України   ( 254к/96-ВР ) не допускається
(рішення Конституційного  Суду  України  від  6  липня  1999  року
N 8-рп/99  ( v008p710-99 ) ,  від 20 березня 2002 року N 5-рп/2002
( v005p710-02 ),   від  17   березня   2004   року   N   7-рп/2004
( v007p710-04 ),     від   1   грудня   2004   року  N  20-рп/2004
( v020p710-04 ).

 

 

     6. У  процесі  розгляду  справи  встановлено,  що  пунктом  5
розділу 55 Закону доповнено статтю 43 Закону України "Про пенсійне
забезпечення військовослужбовців,  осіб начальницького і  рядового
складу органів   внутрішніх   справ  та  деяких  інших  осіб"  від
9 квітня 1992 року N 2262-XII   ( 2262-12 )  (Відомості  Верховної
Ради України 1992 р.,  N 29,  ст. 399) частинами четвертою, п'ятою
такого змісту:

......................................................................................................................

 

     Правова позиція   Конституційного   Суду   України  з  питань
обмеження пільг,  компенсацій і  гарантій  військовослужбовців  та
працівників   правоохоронних   органів   у   зазначених   рішеннях
Конституційного  Суду  України  полягає  в   тому,   що   комплекс
організаційно-правових  та  економічних  заходів,  спрямованих  на
забезпечення соціального захисту їх  та  їхніх  сімей,  зумовлений
особливістю професійних обов'язків, пов'язаних з ризиком для життя
та  здоров'я,  жорсткими  вимогами  до   дисципліни,   професійної
придатності,  певним  обмеженням  конституційних  прав  і  свобод.
Здійснення таких заходів не залежить від розміру доходів цих  осіб
чи наявності фінансування з бюджету, а має безумовний характер. Ці
гарантії не можуть  бути  скасовані  чи  знижені  без  відповідної
компенсації.  А  тому  вказані  положення  Закону  ( 2262-12 )  не
відповідають також вимогам частини п'ятої
  статті  17  Конституції
України ( 254к/96-ВР ).

 

 

Конституционный Суд Украины в другом своем Решении также отмечал:

 

Р І Ш Е Н Н Я  КОНСТИТУЦІЙНОГО СУДУ УКРАЇНИ

 

№ 7-рп/2004     17 березня 2004 року            Справа N 1-13/2004

 

http://zakon2.rada.gov.ua/laws/show/v007p710-04


     3. Конституційний   Суд   України,   вирішуючи   порушені   у
конституційному поданні питання, виходить з такого.

 

     Згідно зі статтею  46  Конституції  України  (  254к/96-ВР  )
громадяни  мають  право на соціальний захист,  що включає право на
забезпечення їх у разі повної,  часткової  або  тимчасової  втрати
працездатності,  втрати годувальника,  безробіття з незалежних від
них обставин, а також у старості та в інших випадках, передбачених
законом  (частина перша);  пенсії,  інші види соціальних виплат та
допомоги,  що є основним джерелом існування,  мають  забезпечувати
рівень  життя  не нижчий від прожиткового мінімуму,  встановленого


законом (частина третя).  Відповідно до  зазначених  норм  держава
бере на себе обов'язок щодо утримання тих громадян,  які внаслідок
втрати працездатності або з інших незалежних від них  обставин  не
мають достатніх засобів для існування.

 

 

     Конституційний Суд України неодноразово  розглядав  проблему,
пов'язану з реалізацією права на соціальний захист,  і сформулював
правову позицію,  згідно з якою Конституція України ( 254к/96-ВР )
виокремлює  певні  категорії  громадян  України,   що   потребують
додаткових  гарантій  соціального захисту з боку держави.  До них,
зокрема,  належать  громадяни,  які  відповідно   до   статті   17
Конституції України   (  254к/96-ВР  )  перебувають  на  службі  у
військових  формуваннях   та   правоохоронних   органах   держави,
забезпечуючи  суверенітет  і територіальну цілісність України,  її
економічну та інформаційну безпеку,  а саме  -  у  Збройних  Силах
України,  органах  Служби безпеки України,  міліції,  прокуратури,
охорони державного кордону України, податкової міліції, Управління
державної охорони України,  державної пожежної охорони, Державного
департаменту України з питань  виконання  покарань  тощо  (Рішення
Конституційного Суду  України  від  6  липня  1999  року N 8-рп/99
( v008p710-99 ) у справі щодо права на пільги та  від  20  березня
2002 року  N  5-рп/2002  (  v005p710-02  )  у  справі  щодо пільг,
компенсацій і гарантій).

………………………………………………………………………………

 

     Таким чином,  визначений  законами  України   відповідно   до
положень статті 17 Конституції України  (  254к/96-ВР  )  комплекс
організаційно-правових  та  економічних  заходів,  спрямованих  на
забезпечення   соціального    захисту    військовослужбовців    та
працівників    правоохоронних    органів,    зумовлений    не   їх
непрацездатністю або відсутністю достатніх засобів  для  існування
(стаття 46 Конституції  України  (  254к/96-ВР  ),  а  особливістю
професійних   обов'язків,   пов'язаних  з  ризиком  для  життя  та
здоров'я,  певним обмеженням конституційних прав і свобод,  у тому
числі  права  заробляти  матеріальні блага для забезпечення собі і
своїй сім'ї рівня життя, вищого за прожитковий мінімум.

 

     Тобто соціальні гарантії військовослужбовців  та  працівників
правоохоронних  органів  випливають  з характеру покладених на них
службових  обов'язків  у  зв'язку  з  виконанням  ними   державних
функцій
.

 

Также следует заметить, что принятый Закон Украины от 06.12.2016 года № 1774-VIII о внесении изменений в Статью 63 Закона Украины «Про пенсійне забезпечення осіб, звільнених з військової служби, та деяких інших осіб» противоречит также и требованиям Закона Украины  «Про статус ветеранів військової служби, ветеранів органів внутрішніх справ, ветеранів Національної поліції і деяких інших осіб та їх соціальний захист» http://zakon2.rada.gov.ua/laws/show/203/98-%D0%B2%D1%80:

 

     Стаття 3. Гарантії прав та соціального захисту ветеранів 

               військової служби, ветеранів органів внутрішніх 

               справ, ветеранів Національної  поліції, ветеранів 

               податкової міліції, ветеранів державної пожежної 

               охорони, ветеранів Державної 


               кримінально-виконавчої служби України, 

               ветеранів служби цивільного захисту, 

               ветеранів Державної служби спеціального зв'язку 

               та захисту інформації України та членів їх сімей 



     Держава   гарантує   кожному   ветерану   військової  служби, 

ветерану  органів внутрішніх справ, ветерану Національної поліції, 

ветерану  податкової міліції, ветерану державної пожежної охорони, 

ветерану Державної кримінально-виконавчої служби України, ветерану 

служби  цивільного захисту, ветерану Державної служби спеціального 

зв'язку  та  захисту інформації України рівні з іншими громадянами 

можливості  в  економічній,  соціальній,  політичній  сферах  щодо 

задоволення  різноманітних  життєвих  потреб,  а також подає різні 

види допомоги шляхом: 

……………………………………………………………………….
          пенсійного забезпечення відповідно до законодавства.

 

       О каком «пенсійном забезпеченні відповідно до законодавства» может идти речь, если оно осуществляется не в соответствии с законодательством, а в соответствии с «доброй волей» Кабинета Министров Украины, так как внесенные изменения в Статью 63

наделяют Кабинет Министров Украины исключительным правом в «ручном» режиме устанавливать уровень пенсионного обеспечения указанным категориям граждан Украины.

 

      Таким образом, внесенные изменения в Статью 63 Закона Украины «Про пенсійне забезпечення осіб, звільнених з військової служби, та деяких інших осіб», вопреки закрепленным в Конституции Украины принципам социального, правового государства и верховенства права, фактически отменили и сузили права и гарантии, предусмотренные законодательством и Конституцией Украины для указанной категории граждан.

 

           В связи с вышеизложенным, прошу Вас, как гаранта Конституции, направить обращение в Конституционный Суд Украины на предмет соответствия Конституции Украины, внесенных изменений в Статью 63 Закона Украины «Про пенсійне забезпечення осіб, звільнених з військової служби, та деяких інших осіб».


 

 

                                                           С уважением                                            Босенко А.В.                       27 марта 2017 года.

Переглядів: 521 | Додав: Snake3272 | Рейтинг: 0.0/0
Всього коментарів: 0
Додавати коментарі можуть лише зареєстровані користувачі.
[ Реєстрація | Вхід ]



Друзі сайту



Кнопка СОУ

Тернопільська СОУКнопка КРоСОУ

zampolit





Вы можете встановити кнопку сайту Вінницької обласної організації Спілки офіцерів України в себе на сайті:

 Вінницька обласна організація Спілки офіцерів України


Громадська Рада при УМВС України у Вінницькій області

Українська Православна Церква (ПРАВОСЛАВНА ЦЕРКВА УКРАЇНИ) Вінницько-Тульчинська Єпархія

Антикорупційний сайт



Copyright www.voosou.at.ua© 2024

Безкоштовний хостинг uCoz