П`ятниця, 29.03.2024, 16:03


Ви увійшли як    Гість   |  Вітаю Вас Гість  |   RSS

Головна  |  Мій профіль  |  Реєстрація  |  Вихід  |  Вхід


Меню сайту
Наше опитування
Оцініть мій сайт
Всього відповідей: 598
Статистика

Онлайн всього: 1
Гостей: 1
Користувачів: 0
Форма входу

Вы можете встановити кнопку персонального сайту Ігоря Миколайовича Окуленка в себе на сайті:

 Сайт Ігоря Миколайовича Окуленка



Календар свят і подій. Листівки, вітання та побажання
Головна » 2014 » Червень » 21 » Круглий стіл з питань налагодження тісної співпраці батьків та вчителів в системі освіти.
22:12
Круглий стіл з питань налагодження тісної співпраці батьків та вчителів в системі освіти.

19 червня о 15 годині відбувся круглий стіл організований ,Громадською радою при ОДА спільно з гомадською організацією асоціацією "ВАРТО". Завершилась робота круглого столу о 18.30. Мета круглого столу досягнута. За результатами було створено Комітет батьківської підтримки. Складено відповідний протокол. Бажаючі увійти в склад комітету написали заяви.
Перша робоча зустріч проведена в форматі робочих фокус груп які виявили поточні проблеми які турбують батьків учасників круглого столу та членів новоствореного комітету. Подальша робота комітету буде відбуватись на основі поточних проблем які потрібно вирішувати спільно, причому проблеми будуть рейтингуватись і структуруватись в залежності від кожної суб"єктивної думки учасників. Присутні на зборах Заступник голови обласної адміністрації Людмила Щербаківська та Директор департаменту освіти Вінницької міської ради Володимир Буняк висловили свою підтримку у співпраці з комітетом.

Голова ВОО СОУ Ігор Окуленко також виступив перед учасниками круглого столу.

Тези виступу голови ВОО СОУ на круглому столі.

Шановні учасники круглого столу !

Тема яка винесена на обговорення, а саме: «Сучасні проблеми освіти та шляхи їх вирішення у контексті Європейської інтеграції» є вкрай актуальною і потребує дуже змістовного обговорення та дослідження. Попередні виступаючи зосередили свою увагу на різних аспектах сучасної освіти та запропонували дієві механізми її удосконалення.

Я би хотів привернути Вашу увагу до питань національно-патріотичного виховання та освіти молоді, про що я поміркую під час свого короткого виступу.

Отже, на сьогодні суспільство в Україні значно рушило вперед в питаннях розвитку національної свідомості, патріотизму, прагнення раз і на завжди позбутися рудіментів авторитарної системи, яка пригнічувала людей. Хотів би закцентувати увагу присутніх, що саме молодь стала тією рушійною силою цих змін (згадаємо МАЙДАН), наша молодь, яка здобула освіту і виховання в Україні. Постає питання: «Які механізми спрацювали та запустили систему саморганізації молоді, старшого покоління?» Відповіді простої, очевидно, ми не отримаємо.

З одного боку наша система освіти та культури, як і все суспільство проходило своє становлення, створювало грунтовний базис для свого розвитку через спроби, помилки та успіхи. Але навіть за цих умов ми отримади хвилю національного піднесення і згуртування більшості громадян, особливо молоді.

На наш погляд, спрацювала система народної психології, яка наголошує наступне:  «Посієш потребу отримаєш вчинок, Посієш вчинок отримаєш звичку, Посієш звичку отримаєш характер, Посієш характер отримаєш долю»

В 1991 році наш народ на референдумі 1-го грудня 90-то відсотками підтримки підтвердив АКТ проголошення Незалежності України. В період до сьогодні системно в школах вивчалась українська мова, традиції, культура, історія, але не в усіх регіонах, також були постійні суперечки щодо мови навчання тощо. Тобто йшов процес формування у учнів та студентів вчинку, звички, характеру національно свідомого громадянина, який беззаперечно пов’язує своє життя з Україною. Якщо казати науковою мовою то в цей період відбувався процес етнічної індетифікації та етнічної самоідентифікації українця.

У політичній психології прийнято виділяти чотири основних види ідентичності, коротко:

1. Соціальна – це усвідомлення, відчуття, переживання своєї приналежності до різних соціальних спільнот, як «своїх» так і «не своїх».

2. Етнічна – ідентифікація, звернена в минуле, втілена в культурній традиції індивіда або групи і виступаюча як система координат у період кризи інших форм ідентичностей.

2. Особиста – індивідуальні ознаки людини (як біологічні ознаки людини, так і унікальна комбінація фактів і дат історії її життя).

3. Я - ідентичність– суб’єктивне відчуття індивідом своєї життєвої ситуації і своєї своєрідності. Тісно пов’язана з Я – ідентичністю, є процесом самоідентифікації, це самооцінка власних особистісних властивостей і потенцій як діяльного суб’єкта, які уявляються індивідові в його власній самосвідомості і сприйнятті інших, насамперед з боку референтних груп.

         У політичній психології, також, виділяють наступні типи ідентичностей:

1. Передчасна ідентичність – її елементи формуються відносно рано в житті, не в результаті самостійного пошуку і вибору, а, в основному, внаслідок ідентифікації з батьками або іншими значушими людьми. Прийняті таким чином цілі, цінності і переконання можуть бути подібними з батьківськими або відбивати очікування батьків.

2. Мораторій (криза ідентичності) –виник конфлікт між сформованою до даного моменту конфігурацією елементів ідентичності з відповідним їй способом «вписування» у навколишній світ і соціальну нішу існування, що змінилася. У такій ситуації людина постійно знаходиться в стані пошуку інформації, корисної для подолання кризи.

3 Досягнута ідентичність – цим статусом володіє людина, що пройшла період кризи і сформувала сукупність особистісно значимих для неї цілей, цінностей і переконань. Така людина знає, хто вона і чого вона хоче. Свої цілі, цінності і переконання вона переживає як особистісно значимі й які забезпечують її почуття спрямованості і свідомості життя.

4. Дифузійна ідентичність характерізується відсутністю міцних цілей, цінностей і переконань людини, нездатність вирішити кризові ситуації. При відсутності ясного почуття ідентичності, люди переживають ряд негативних станів – песимізм, ненаправлену злість, відчуження, тривогу.

Важливу роль в системі формування національно-свідомого патріота поряд з освітою грає культура.

Це стає очевидним, коли ми схематично назвемо її функціЇ:

  • природоудосконалююча;
  • така, що відображає потребу в забезпеченні гармоніі між людиною та навколишнім середовищем;
  • людиноформуюча чи виховна функція через процес соціалізації людини;
  • інтегративна функція,- засвоєння культури створює у людей тієї чи іншої соціальної групи приналежності до однієї нації, народу, релігії тощо;
  • інформаційна, інформаційна-комунікативна, інформаційна-накопичувальна та інформаційно-трансляційна  функція;
  • аксіологічна чи ціннісно-орієнтаційна функція (культіра це не тілько сталі норми і традиції, але і змінювані в часі);
  • нормативно-регулююча функція;
  • функція психологічного розвантаження чи антистресова функція;
  • мобілізаційна функція, яка впливає на емоційну сферу особистості та сприяє забезпеченню готовності особистості навіть до самопожертви.

Отже тільки, коли відбувається цілеспрямований процес засвоєння знань, віри, ідеалів, символів, цінностей, норм, звичаєв, традицій соціальної групи, народу, індивід, людина стає особистістю.

Шановні колеги, я витратив майже 5-ть хвилин на висвітлення теоретико-практичних питань, лише для того, щоб показати важливість запровадження новою парадигми національно-патріотичного виховання.

Реалії України свідчать про наступне. Там, де більш-меньш вивчалася українська мова, культура, традиції, шанувалися символи були виховані патріоти, які ідентифікують себе українцями, і навпаки. В частині південно-східних регіонів цього не відбувалося, і маємо результат. До-речі, впевнений, серед нас є присутніми громадяни України, які за походженням є представниками різних національностей. Я задам риторічне питання, чи можуть такі люди сказати, що вони українці. Вже ми чули публічні заяви відомих діячів,- Мустафа Наєм заявив на майдані, що він пишається тим, що він українець, Мустафа Джемілев теж зробив подібну заяву. Тоб то ми бачимо, як відбувається процес формування української нації. Але я не впевнений, що навіть частина народних представників, можуть, також про себе заявити, що вони українці.

Ми часто посилаємось на приклади сусідньої Польщі. Так ось, однією з освітньо-культурних парадигм там було дуже просте, але дуже сильне гасло-звернення до маленького поляка: «Ти є поляк!»

Впевнений, що гасло-звернення: «Ти є українець, є дуже важливим сьогодні!».

Події в Криму, коли етнічні росіяни і переселенці з Росії так і не стали українцями і не виховали своїх дітей українцями, частина донецької та луганської областей також,- є негативним результатом діяльності нашої держави в системі освіти і культури, яка призвела до економічних та територіальних втрат. Насправді деякі осередки українства в цих регіонах є, і саме там де виконувалися програми українського виховання, навіть сьогодні, ми бачимо приклади, як в ліцеях Криму діти під російській гімн співають гімн України.

Таким чином, якщо ми грунтовно опрацюємо систему навчально-виховного процесу у взаємозв’язку: мова – культура – національна свідомість та самосвідомість, етнічна ідентифікація та етнічна самоідентифікація – українська нація – українська держава,- ми будемо самодостатніми у всьому. Тільких таких поважають в світі.

Чи зможе працювати така система в сучасній українській державі ? На мій погляд, в такому вигляді, як вона є не зможе.

По- перше: система культури, як і система освіти, як системи державного управління працюють окремо та не завжди узгодженно.

По-друге: в системі освіти задіяно майже 100% дітей і це має стати головною площадкою до цілеспрямованою узгодженої роботи системи освіти та культури по вихованню та навчанню українця патріота. Цього, на сьогодні, на жаль не має;

По-треттє: в системі культури задіяна лише частина дітей в мережах шкіл: художніх, мистецьких, музичних тощо. Більше того, як правило послуги цих закладів є платними.

Таким чином має відбутися, на наш погляд, реформування системи освіти та культури, і головна мета для цих структур має бути формування української нації та патріотів українців, які мають високий рівень освіти.

Приклад США та Австралії засвідчує, що при проведенні цілеспрямованої національної політики формується сильна нація. Ви напевно знаєте приклади, коли емігранти, прибуваючи в Америку вже одразу намагаються виконати  всі умови, щоб стати американцем. Але там, в демократичній державі, людина має здати тест на історію США, мову, пройти віковий ценз і тільки потім йому буде надано право стати американцем. Так само діють і в інших країнах. Чомусь в цих державах дуже ретельно ставлять до таких речей, як мова, культура, історія і право. Ми намагаємось створити ровер і продовжуємо експерименти. Ми вже доекспериментувалися і маємо сотні жертв і ще, нажаль, не кінець.

До-речі в Росії в інститутах діє спецкурс під назвою: «Язык и мышление», «Мова і мислення», де глибоко вивчаються питання філософських та лінгвофілософських концепцій мови і мислення, Психофізіологічні та нейролінгвістичні дослідження проблем мови і мислення, Сучасні концепції невербальності мислення,  Психолінгвістика про механізми мови і мислення, Когнітивна лінгвістика про мисленневі та мовні категоріїї. Національна специфіка мов та мислення народів, Форми впливу мови на мислення, Форми впливу мислення на мову.

Отже, якщо схема розвитку особистості в напрямку: Мова – Мислення – Свідомість – Самосвідомість буде здійснюватися без національно-патріотичної складової ми з Вами виховаємо розумних, але байдужих, черствих, індеферентних, егоістичних особистостей для яких Україна, це пустий звук.

Таким, якщо ми з Вами не сформуємо у дитини прагненя та потребу у:

  • використанні української мови;
  • участі у культурному українському середовищі;
  • розвитку національної свідомості;
  • національної самоідентифікації;
  • формуванні української нації, то це призведе в подальшому до руйнування держави та формування космополітичної свідомості та самоідентифікації.

Саме формування та запровадження нової парадигми навчально-виховного процесу метою якого стане формування української нації, коли кожен громадянин України з гордістю засвідчить,- Я українець руського походження, єврейського походження, татарського походження, тоді нам не є страшними будь-які перешкоди, ми зможемо голосно сказати,- Ми українська консолідована нація.

Дякую за увагу !

Інформаційно-аналітичний Центр ВОО СОУ

 

Переглядів: 687 | Додав: voosou | Рейтинг: 4.0/1
Всього коментарів: 0
Додавати коментарі можуть лише зареєстровані користувачі.
[ Реєстрація | Вхід ]



Друзі сайту



Кнопка СОУ

Тернопільська СОУКнопка КРоСОУ

zampolit





Вы можете встановити кнопку сайту Вінницької обласної організації Спілки офіцерів України в себе на сайті:

 Вінницька обласна організація Спілки офіцерів України


Громадська Рада при УМВС України у Вінницькій області

Українська Православна Церква (ПРАВОСЛАВНА ЦЕРКВА УКРАЇНИ) Вінницько-Тульчинська Єпархія

Антикорупційний сайт



Copyright www.voosou.at.ua© 2024

Безкоштовний хостинг uCoz